luni, 8 noiembrie 2010

Un altfel de sport - Qigong

Am fost deja la 2 sedinte de Qigong si am ramas profund impresionat. Colectivul nostru este foarte "cololrat" ca sa spun asa, sunt oameni de toate varstele prezenti la acest curs, din diferite domenii de activitate dar in special doctori. Toti am optat pentru acest curs dintr-un singur motiv: prevenirea imbolnavirii, arta mentinerii si intarirea sanatatii.
Qigong este format din doua cuvinte:Qi(se citeste ci)=energie si gong(se citeste kung)=maestrie, ele formand MAESTRIA ENERGIEI. Deci, aceasta tehnica te invata cum sa-ti canalizezi energiile, cum sa elimini energia patogena si cum sa o pastrezi pe cea pozitiva in corp. Este foarte simplu daca esti putin atent, lucrezi exercitiile corect, te concentrezi si crezi in eficacitatea lor si in efectele benefice pe care le simti imediat dupa "repriza de sanatate" asa cum imi place mie sa-i spun. A te concentra consta in eliberarea mintii de toate gandurile si sa incerci sa traiesti numai acel moment de meditatie foarte profund. Pare usor, dar sa stiti ca este mai greu uneori sa nu gandesti nimic decat sa gandesti fizica cuantica daca vreti...dar va spun eu din proprie experienta ca se poate, oricine poate daca vrea!
Toată lumea ştie că făcând zilnic gimnastică putem evita multe boli şi toţi au auzit de gimnastica de recuperare; însă foarte puţini au idee cât de eficient este qigong-ul în acest sens. În multe privinţe qigong-ul seamănă cu mişcările din gimnastică, diferenţa fundamentală fiind activitatea mentală, respectiv concentrarea atenţiei pe diferite aspecte în timpul practicii, pe care qigong-ul pune un accent deosebit, fără de care efectul este diminuat.
Nu vreau neaparat sa-i fac reclama, eu vreau doar sa va impartasesc acest gand al meu in vederea protejarii corpului, prevenirii bolilor, mentinerea si intarirea sanatatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu