luni, 29 noiembrie 2010

Finala Turneul Campionilor de la Londra

Acum cateva zile v-am scris despre fenomenalul Federer si acum ma vad nevoit sa revin asupra lui. Aseara s-a jucat finala de la Londra din catrul Turneului Campionilor, ultimul turneu al anului. Cine credeti ca au jucat-o? Federer si bineinteles rivalul sau principal, Rafael Nadal. A fost un meci incredibil, cu multe executii de mare efect si cu multe situatii in care Nadal l-a pus la grea incercare pe Federer. Am observat ca spaniolul juca la un moment dat numai pe reverul elvetianului, lucru care i-a priit si se parea ca este mai puternic psihic decat elvitianul, dar in cele din urma Roger a demonstrat ca e cel mai perfect si complet jucator din circuit, obtinand inextremis un break cu o lovitura tocmai de rever extrem de angulata la care ibericul nu avea cum sa ajunga. Asa s-a incheiat primul set pentru Federer (6-3). Uimitor nadal a revenit castigand al doilea set tot cu 6 la 3. Setul decisiv a fost la discretia lui Federer care-l castiga cu 6 la 1 obtinand astfel cea de-a cincea victorie din cariera la Turneul Campionilor.


In pofida infrangerii din O2 Arena, pentru Nadal anul 2010 ramane unul de referinta, jucatorul iberic redevenind numarul unu mondial dupa ce a triumfat in trei turnee de Grand Slam si trei turnee Masters, realizand asa numitul "Slem al carierei". Pentru prima data spaniolul si-a trecut in palmares titlul la US Open, singurul de Grand Slam care-i lipsea din vitrina, dupa o finala cu Novak Djokovic. "Cand petreci 11 luni fara victorie si cand mai depasesti alte cateva momente dificile, realizezi cu adevarat cat este de greu sa castigi un turneu si sa fii competitiv in fiecare saptamana", a spus Nadal.
Liderul mondial a explicat si infrangerea suferita in fata lui Roger Federer: "Am pierdut pentru ca am evoluat impotriva unui jucator perfect pe una dintre suprafetele lui favorite. A fost o finala grea pentru mine, desi am reusit sa castig un set", a mai adaugat spaniolul.



Dupa joc, elvetianul Federer, foarte relaxat a declarat: "In primul rand a trebuit sa-mi recapat increderea si singura modalitate prin care puteam sa o fac a fost sa castig meciuri. Dupa o prima parte a sezonului mai degraba modesta, cu problemele de la Halle si Wimbledon unde am pierdut jucand poate prea pasiv, am inceput sa-mi ridic nivelul jocului, simtindu-ma din ce in ce mai bine fizic si mental".
Federer a devenit dupa victoria de duminica egalul lui Ivan Lendl si Pete Sampras, toti trei avand cate cinci victorii la activ, Nastase urmand cu patru reusite, pentru Boris Becker si John McEnroe sa triumfe doar de cate trei ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu